Коосновачот на LinkedIn и водител на Masters of Scale, Рид Хофман, вели дека претприемништвото е начин на размислување. Еве како да го најдете.
Оваа приказна се појавува во изданието на Entrepreneur од март 2021 година.
Често велам дека основањето компанија е како да скокнеш од карпа и да изградиш авион додека паѓаш надолу. Тоа е живописна метафора која содржи многу вистини. Прво, ќе ви треба храброст и оптимизам. Мора да верувате дека можете да го извлечете. Следно, ќе ви треба генијалност. Составувањето на авион бара талент и вештина, дури и во мирни околности. Во хаотичниот налет на нурнувањето кое ѝ пркоси на смртта, потребна ви е агилност. Треба брзо да реагирате. Треба да бидете смирени под притисок.
А потоа, тука се влоговите. Ако не го склопите авионот на време, ќе се урнете. Во реални услови, останувате без пари. Затоа брзината е важна. Штом ќе скокнете од карпата, земјата брзо доаѓа до вас. Затоа, скоро во секој случај, стартап кој се движи бавно е мртов. Тоа е дел од она што го прави претприемништвото толку исцрпувачко – затоа што стандардниот исход, додека не го активирате целиот авион, е смрт. Не само за вас, туку и за сите што ги убедувавте да скокаат со вас.
Значи, што е потребно за да се успее во овие претприемачки скокови на верата? Одговорот е истовремено едноставен и бескрајно сложен: потребен ви е претприемачки начин на размислување .
Ова е единствената универзална работа што ја научив како коосновач на LinkedIn , клучно рано вработување во PayPal , како инвеститор и во четиригодишните интервјуа за подкастот Masters of Scale. Во сите овие години, можам да ве уверам: Нема двајца исти основачи. Нема фабрика во Силиконската долина каде што на претприемачите им се издава дуксерот, лименката Monster Energy, диплома од Стенфорд и им се кажува: „Оди напред и најди“. Не секој основач е млад, не секој основач доаѓа од технологија, не секој основач дипломира на импресивен универзитет. (Некои, како Сер Ричард Бренсон и Бил Гејтс, никогаш не дипломирате воопшто.) Исто така, не секој основач ги има истите вештини, искуства или таленти.
Но, начинот на размислување ? Тоа навистина ги обединува најуспешните светски претприемачи. Тие споделуваат начин на гледање на светот и одговарање на него што е суштински оптимистички и ориентиран кон акција. Начин на размислување кој е генерирачки и издржлив и честопати е во спротивност со лекциите што ги учиме на училиште.
Всушност, постои цел пакет на претприемачки размислувања: пристрасност кон акција; удобност со хаос, способност за брзи одлуки, оптимизам, стабилна понуда на план Б, и повеќе. Дали треба да ги совладате сите? Не, тоа е невозможно. Претприемачите ги имаат овие размислувања во различни комбинации и пропорции. Некои можеби дошле поприродно. Другите треба да се развиваат. Клучот е да препознаете каде се вашите силни страни и каде мора да научите и да се приспособите.
На пример, можеби сте инхерентно оптимисти и удобни во хаос – но помалку сигурни во донесувањето брзи одлуки. Можеби имате беспрекорен тајминг и незапирлива пристрасност кон акција – но немате капацитет да играте со предностите на другите. Можеби имате природен инстинкт да избегате од конкуренцијата – но помала сигурност за тоа како да развиете победничка компаниска култура.
Сето тоа е добра почетна точка. Не застанувајте тука! Вашите мисли кои недостасуваат може да се развиваат преку намерна секојдневна пракса.
Револуционерната работа на д-р Керол Двек за начинот на размислување (Growth mindset) го покажа ова. Нејзиниот клучен увид е ова: овој тип на размислување ви овозможува да го гледате секое назадување како можност за учење и раст. Тешкотијата мора да се реконструира како предизвик, а почетните неуспеси стануваат „привремени“.
Сега во основните училишта низ САД се изучува работа со Growth mindset и ги зголемува резултатите од тестовите. Но, работата со Growth mindset не е само за деца. Значи, како да го негувате претприемачкиот начин на размислување? Еве што е важно:
- Мора да учите и да одучите во исто време. Претприемачкиот начин на размислување – на пример, донесување брзи одлуки или дозволување „пожари да изгорат“ – честопати директно се спротивни на она што ни го учат на училиште.
- Учете преку приказна, а не само теорија. Повеќето луѓе најдобро учат преку искуствата на другите претприемачи. Наративите прават теоријата да се држи за реалноста.
- Прифатете дневна навика за да го зајакнете новиот начин на размислување. Важно е да слушате, да читате и да пишувате. Но, тоа не е доволно. Мора да дејствувате според она што сте го научиле за да живеете со нов начин на размислување.
Постојат многу начини за негување на претприемачки начин на размислување, од книги до курсеви до размена на искуства со други основачи. Технологијата има важна улога и овде, помагајќи ни да ги изградиме секојдневните навики кои создаваат промени во умот.
Според моето искуство, претприемачите треба да се потсетат да одвојат време за сè што изгледа самофокусирано. Како основач и лидер, ја фрлате сета своја енергија во проблеми надвор од вас: вашиот производ. Вашиот пазар. Вашиот тим и вашето финансирање. Но, не можам да зборувам доволно високо за практиката на негување на сопствениот начин на размислување. Тоа е најважната алатка што можете да ја донесете во вашата потрага да го изградите и зголемите вашиот бизнис.
Не секој е роден со пристрасноста на сер Ричард Бренсон за акција или моќта на Стив Џобс да убедува или непотопливата издржливост на Сара Блејкли. Но, секој претприемач има мозок кој е изграден за бесконечна можност. Тие можат да го негуваат начинот на размислување што им е потребен за да успеат, а потоа да го усовршуваат бескрајно како што го усовршуваат својот бизнис.
Сметајте го за витална инвестиција. Успехот или неуспехот на вашето патување, на многу точки на патот, ќе зависи од тоа како размислувате.