дома Занимливости 9 начини да преземете иницијатива на работа

9 начини да преземете иницијатива на работа

man using MacBook
Photo by Charles Deluvio
Сподели го ова:

Иницијативата е клучен збор што се појавува на многу огласи за работа. Компаниите претпочитаат вработени кои можат да работат независно со минимална насока од претпоставените. Преземањето иницијатива покажува значајна вештина со тоа што покажува дека можете сами да управувате со различни задачи и да работите со различни луѓе и оддели. Во овој текст разговараме за совети што можете да ги користите за да преземете иницијатива на работа.

Што значи да се преземе иницијатива на работа?

Иницијативата е способност да се процени ситуацијата и самостојно да се преземе акција за нејзино решавање. Можете да покажете иницијатива на работа на различни начини, вклучително и волонтирање за лидерски улоги, помагање на соработниците и развивање идеи за да и помогнете на компанијата да се подобри. Покажувањето иницијатива може да направи вашите менаџери да се чувствуваат поудобно со вашата способност да работите независно и во тимови. Со внимателно преземање иницијатива на работа, можете исто така да ја зголемите вашата вредност како вработен и да ги зголемите вашите вештини.

Еве девет начини да преземете иницијатива на работа:

1. Бидете проактивни

Можете да бидете проактивни со тоа што предвидувате каква работа треба да се заврши и правејќи ја пред да биде побарано од вас. Користете го вашето знаење за работата за да одредите дали имате компетенции сами да донесувате одлуки или дали треба да ги презентирате своите идеи на вашите претпоставени пред да продолжите.

2. Најдете можности за подобрување

Можете да преземете иницијатива барајќи можности за подобрување. На пример, ако комуницирате со јавноста и добивате постојана повратна информација од клиентите, можете да барате одговори во проблемите со кои се соочуваат клиентите. Потоа можете да ги користите овие повратни информации за да ги истакнете слабите точки во тековните практики на компанијата и да се залагате за позитивни промени. За да продолжите уште подалеку, можете да предложите да испратите анкета за да го измерите јавното мислење како би собрале повеќе податоци.

printed sticky notes glued on board
Photo by Daria Nepriakhina

3. Кажете ги своите идеи

Споделувањето на вашите идеи на состаноци или индивидуално со колегите и претпоставените е уште еден начин да преземете иницијатива на работа. Изразувањето на вашето мислење може да ви помогне да го воспоставите вашиот глас во компанијата и да ја изградите вашата репутација како вработен кој активно бара решенија. Ако имате потешкотии да ги искажете своите идеи, можете да станете посамоуверени со тоа што ќе им понудите предлози на соработниците кои бараат помош или совет. Можете да ја изградите вашата самодоверба и да започнете да ги споделувате вашите идеи на состаноците на персоналот и на крајот да презентирате поцелосно оформени идеи во групните поставки.

4. Бидете одлучни

Може да се најдете соочени со предизвикувачки одлуки каде што постојат неколку насоки на дејствување што би можеле да ги преземете. За да покажете иницијатива, бидете одлучни и изберете го најдобриот начин да продолжите. Дојдете до неколку едноставни решенија за некој проблем, измерете ги добрите и лошите страни на секое решение и изберете кој начин на дејствување ќе функционира најдобро.

5. Подобрување на системите, процедурите и политиките

Ако забележите дека политиката е застарена, одличен начин да преземете иницијатива е да ја прегледате и да дадете предлози за тоа како може да се ажурира. Можете да ги процените политиките со  критичко размислување  за тоа дали тие ги задоволуваат потребите на вашата компанија и клиентите, идентификувајќи ги слабите точки и најдете поефикасни начини за извршување на работите. За да бидете сигурни дека ажурираната политика е сеопфатна, можете да подготвите нова верзија на политиката и да побарате членовите на вашиот оддел да ја прегледаат и да дадат свој придонес пред официјално да ја имплементираат.

6. Решавање и спречување на проблеми

Можете да покажете иницијатива со тоа што ќе ги препознаете и ќе работите на решавање на проблемите. Со активно решавање на проблемите, можете да помогнете во подобрување на вашето работно место и да ги изострите вашите вештини за решавање проблеми. Кога ќе се соочите со проблем, поставете си прашања за да ја пронајдете основната причина за проблемот:

Како и кога настанал проблемот?

Дали е ова проблем кој се повторува? Како можеме да спречиме овој проблем да се повтори?

Дали сме се обиделе на различни начини да го решиме во минатото?

Која е временската рамка за решавање на проблемот?

Можете да размислувате самостојно или да работите во соработка со колегите за да го пронајдете најдоброто решение за проблемот.

7. Бидете подготвени за состаноци

Присуството на состаноците со подготвени предлози и прашања покажува дека сте преземале иницијатива да вложите време и размислување за целта на состанокот. На пример, ако презентирате идеја на состанок, како што е имплементација на нов софтвер, може да направите некое истражување пред време за следново:

Анализа на трошоци/придобивки:  Ова мери како донесувањето одлука ќе има корист за компанијата и ја споредува со трошоците за спроведување на одлуката во однос на финансиите и трудот.

Анализа на ризик:  Ова ги идентификува сите прашања што може негативно да влијаат на компанијата со донесување на оваа одлука. Анализирањето на овие ризици ѝ помага на компанијата да ги избегне или да ги ублажи сите негативни ефекти што одлуката може да ги има врз компанијата.

Анализа на влијание:  Ова го идентификува севкупниот ефект што донесувањето одлука ќе го има врз компанијата.

8. Предвидете прашања и подгответе одговори

Можете да покажете иницијатива во начинот на кој реагирате на ситуации со тоа што ќе бидете подготвени да одговорите на прашања. На пример, ако вашиот тим неодамна пропуштил краен рок за проект, може да биде побарано да се сретнете со вашиот претпоставен за  проценка на перформансите. Ако пристигнете на вашиот состанок откако сте идентификувале каде се појавиле проблеми и со начини да ги избегнете овие прашања во иднина, ќе покажете дека сте подготвени да преземете иницијатива за да одговорите на предизвиците и да работите на нивно спречување.

9. Поставете реални стандарди

Можете да поставите остварливи стандарди со преземање иницијатива само за задачи за кои имате време, енергија и ресурси да придонесете. На пример, можете да му помогнете на колегата да размислува како да ја подобри политиката, но да му дозволите на тој колега сам да ја подготви и спроведе ажурираната политика. Ако имате идеја за подобрување, но немате време да ја водите иницијативата, можете да ја претставите вашата идеја на вашиот тим за да видите дали некој друг член на тимот може доброволно да работи на неа.

Извор: https://www.indeed.com/